diusmius

diusmius

Túrós pite

Teljes kiőrlésű... vagy ahogy akarjátok :)

2016. február 24. - dius_mius

picsart_1456336819075.jpg

Van egy tészta receptem a tökéletes pitéhez. Tényleg minden töltelékkel ezt használom, mert nagyon bevált és most még inkább kedves a szívemnek, mert kiderült, hogy "teljes kiőrlésű verzióban" is ugyanolyan finom. 

Ma túrós pitét sütöttem - mert volt a hűtőben egy jó adag túró és ha tehetem nem dobok ki ételt - de mennyei finom almával is és minden elképzelhető módon. 

Hozzávalók:

Tészta:
15 dkg porcukor (vagy más cukorpótló, én gyümölcscukrot daráltam porrá kávédarálóban)
40 dkg liszt (20 dkg teljes kiőrlésű és 20 dkg zabliszt)
30 dkg vaj
1 tojás sárgája
1 csomag vaníliás cukor (el is hagyható vagy vanília aromával helyettesíthető)
1 citrom reszelt héja

Túrós töltelék:
50 dkg túró (zsírszegény) (klasszikus piteformához lehet kevesebb, én most közepes tepsiben sütöttem)
1/2 nagy natúr joghurt 
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
édesítő/cukorpótló ízlés szerint
1 tojás sárgája, 2 evőkanál búzadara
2 tojás fehérje habbá verve

picsart_1456336566924.jpg

A tészta hozzávalóit össze kell gyúrni egy tálban majd gombócot formázni belőle. A végéből csípjetek le egy kicsit - ez megy majd a pite tetejére. A nagyobb darabot nyújtás után tegyétek kivajazott piteformába/tepsibe és nyomkodjátok bele. (Teljesen mindegy milyen liszttel csináltam, eddig mindig széthullott a tészta, de ez nem gond. Fogjátok a kisebb nagyobb darabokat és nyomkodjátok össze a formában. Tökéletes lesz.)

Ezután jöhet a töltelék. A fehérjéken kívül mindent össze kell keverni egy tálban. Én botmixerrel szoktam, így nagyon finom krémes lesz a túró. Ha ez megvan akkor verjétek habbá a fehérjéket majd óvatosan mehet a túróba. 

Mehet is a tésztára az édes, krémes, könnyű túrókrém. Oszlassátok el és a maradék tésztából - nyújtás után - tetszőleges alakzatokat szaggatva borítsátok be a tetejét.

Előmelegített sütőben 170 °C-on 50 percig süssétek. 

A véghajrában mindig megszórom egy kis vágott dióval (az almásat is) mielőtt kivenném a sütőből.

Be kell vallanom, imádom, hogy mindent mindig lehet egy kicsivel egészségesebbé tenni, mint ahogy azt eredeti formájában megismerjük. Kisebb a bűntudat (bár ez a pite messze van még egy diétás sütitől) azért ne hagyjátok ki ma sem a mozgást. Én is indulok futni... hajrá lányok!

Szeressétek!

D.

img_6121.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://diusmius.blog.hu/api/trackback/id/tr418416662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása