diusmius

diusmius

Babka - Jeruzsálemi csokis kalács

2017. január 22. - dius_mius

picsart_01-22-05_24_03.jpg 

Nagyon régen nem készítettem bejegyzést, de azt hiszem ez az egyik legjobb recept arra, hogy megtörjem a csendet.:)

A babkával egyre többször találkoztam az elmúlt időben, így mindenképpen szerettem volna elkészíteni. Elméletben rá is készültem és végignéztem vagy 6 leírást, amik többé kevésbé meg is egyeztek egymással. Volt viszont, aki tökéletesen másképp közelítette meg a témát, mint a többiek, így tehát fogtam mindenből azt, ami tetszett és összeraktam a saját ízlésemnek megfelelő receptet.

Hozzávalók:

Tésztához
1,8 dl tej
1 evőkanál porcukor
30 g friss élesztő
400 g liszt
1 csipet só
1 közepes tojás
1 tojássárgája
65 g cukor
95 g vaj

Töltelékhez
75 g csoki
60 g vaj
20 g porcukor
15 g kakaópor
durvára vágott dió

csoki (darabolva)

Locsoláshoz
150 g cukor
1 dl víz

picsart_01-22-06_07_12.jpg

A tejet melegítsétek fel egy kicsit és a porcukor hozzáadása után, futtassátok fel benne az élesztőt. 
Miközben az élesztő dolgozik, egy tálban keverjétek össze a lisztet és a sót, majd egy másikban a cukrot és a tojást. Amint minden megvan, össze lehet önteni őket, tehát a lisztes tálba mehet a tojásos cukor majd az élesztős tej. Dobáljátok bele még a felkockázott vajat és gyúrjatok belőle egy szuper tésztát. Ha szükséges, akkor dagasztás közben még egy két kanál lisztet nyugodtan adagolhattok hozzá, hogy ne ragadjon.

A tészta kész, egy órát most hagyjátok is kelni meleg helyen, míg elkészül a töltelék és a cukorszirup.

picsart_01-22-06_09_06.jpg

Vízgőz fölött olvasszátok fel a csokit és a vajat, majd ha már homogén a massza akkor levehetitek a tűzhelyről és mehet bele a kakaópor és a porcukor.
Daraboljátok fel a csokit és a diót is és tegyétek külön kis tálkákba őket.

A cukorszirup egyszerűen csak a víz és a cukor összeforralásának gyümölcse. Ha megvan, akkor tegyétek félre és hagyjátok kicsit lehűlni, míg megsül majd a kalács, mert csak akkor lesz rá szükség.

picsart_01-22-06_05_41.jpg

A megkelt tésztát osszátok két felé, attól függően, hogy mekkora formáitok vannak. Mivel nekem nincs két egyforma, így arányosan próbáltam egy kisebb és egy nagyobb cipót alkotni.
A nyújtásnál is a forma hossza a mérvadó, hiszen ugyanakkorának kell lennie a kalácsunknak is. Szóval ehhez mérten nyújtsatok ki egy téglalapot, amire mehet a csokimassza, majd a dió és a darabolt csoki is. Tekerjétek fel a tésztát és míg hasonló módon elkészül a másik rúd, hagyjátok picit pihenni.

Sütés előtt jön a csavar. A tésztarudat hosszában vágjátok félbe, majd úgy, hogy a töltelék mindig felfelé "néz" tekerjétek egymásra a két felét.
Egy határozott mozdulattal csempésszétek a kivajazott formába, aminek az aljára érdemes beszabni egy sütőpapírt, de akár az egész formát bélelhetitek azzal és nem kell bajlódni a vajazással.

TIPP: Én sütés előtt még megkentem a maradék tojásfehérjével a tetejét, amit kávétejszínnel vertem fel. Szerintem ez sokat segít abban, hogy ilyen csodás színe legyen. 

picsart_01-22-06_10_19.jpg

A kalácsokat hideg sütőbe tegyétek, hogy míg az felmelegszik 190°C-ra, még egyszer megkeljen a tészta. 30 percig süssétek, míg csodás színe nem lesz és a sütőből kivéve forrón locsoljátok meg a cukorsziruppal.

Ha kihűlt, lehet szeletelni, de nem fog sokáig tartani, mert isteni finom. :)

Szeressétek!

D.

img_20170122_144938_232.jpg

picsart_01-22-06_08_27.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://diusmius.blog.hu/api/trackback/id/tr5912145809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása