diusmius

diusmius

Kanelbullar - svéd fahéjas csiga

2016. április 12. - dius_mius

img_20160412_020646.jpg

Több szempontból is imádom ezt a receptet. Először is mert a fahéjas csigát mindig jobban szerettem, mint a kakaósat. Na meg persze ez a csiga nagyon különleges, már csak ránézésre is. Másrészt annyira finom a tésztája, hogy többféle töltelékkel kipróbáltam már és minden formában remekül működött. Nyilván nem nagy vállalkozás más édes dolgot kreálni belőle, mert adja magát, de én pizzás csigát is sütöttem a srácoknak egy random dinomdánom alkalmával és azt hiszem szerették nagyon - persze mi mást mondanának.♥

Hozzávalók:

Tészta:
2.5 dl langyos tej
1 tk cukor
25 g élesztő
10 dkg puha vaj
8 dkg cukor
1 db tojás
47 dkg finomliszt
1 csipet só
1/2 tk őrölt kardamom

Töltelék:
5 dkg puha vaj
2 ek fahéj
1/2 tk őrölt kardamom

20160114_122511.jpg

Nos, a hozzávalókat illetően a kardamomot én gyömbérrel helyettesítettem (a tésztában) és jelentem: nem rontottam el vele, finom lett. Biztos vagyok benne, hogy kardamommal is extra különleges, de hát a tesco-spar-lidlaldiegyremegy bermudaháromszögben nem leltem ilyesmire. Úgyhogy majd ha nagy leszek...

Az élesztő felfuttatásával indul a móka. A cukros langyos tej lesz a partneretek ebben, morzsolhatjátok is bele az élesztőt és hagyjátok dolgozni picit. Ezalatt a vajat keverjétek simára a cukorral, majd jöhet a tojás és ezt is keverjétek el, míg homogén nem lesz. Majd ugyanez a teendő a tejes élesztővel.
Már csak a liszt, a só és a kardamom van vissza. Egyszerre is mehetnek a tálba és már gyúrhatjátok is a tésztát. 
Ha kész, takarjátok le, hogy kicsit pihenjen és megkeljen a konyharuha alatt. Egy óra bőven elég lesz, csak meleg helyre tegyétek.

picsart_1460415180951.jpg

Nyújtsátok ki a tésztát téglalap alakúra, kenjétek meg a vajjal és szórjátok meg a fahéjjal és a kardamommal (én csaltam és raktam cukrot is a töltelékbe).
Ha ez megvan akkor a rövidebb oldalt hajtsátok be a tészta egyharmadáig, majd erre hajtsátok rá a másik felét - vagyis harmadát. Így szuper réteges lesz a tészta, ám hogy ne legyen olyan vastag ezt még ki kell nyújtanotok, kb akkorára, amekkora volt a hajtogatás előtt. Ezután vágjatok hosszában (vízszintesen) olyan 2cm-es csíkokat.

Most jön a csavar...szó szerint. Fogjatok egy csík tésztát és kezdjétek el tekerni a mutató- és a középső ujjatok körül, majd ha már majdnem elfogy a "csík", akkor végét húzzátok vissza középen, ahol az ujjaitok voltak. Így kaptok majd ilyen csuda kis érdekes gombócokat.

A tetejét kenjétek meg tojással és ha van jégcukrotok otthon, akkor azzal különösen pimasz lesz.

180°C-ra előmelegített sütőbe dugjátok be kb. 25 percre, míg szuper aranybarna színük lesz.

Melegen, vajjal valami elképesztően isteni, de persze csak úgy magában is.

Szeressétek!

D.

BREAKING NEWS! A fenti tányér saját "festés", imádom - a kávét is.

20160114_125336.jpg


 

A bejegyzés trackback címe:

https://diusmius.blog.hu/api/trackback/id/tr968589678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

patakidora · http://csokiszosz.blog.hu 2016.04.12. 15:28:12

Fázisfotó jó lett volna a tekerésről, mert nehezen tudom elképzelni. Viszont csodásan néznek ki, szívesen megsütném.

dius_mius 2016.04.12. 15:36:29

@patakidora: mindenkeppen illsuztralom valamivel, ha nem sutnem meg hamarosan es akkor feltoltom rola a kepet. Majd kerek segitseget a foto keszitesehez :) igyekszem hamsrosan potolni.

Berze Noémi 2016.04.12. 19:20:05

Megvárom az illusztrációt a tekerésről, és már sütöm is!!!!! Fahéj ever!!!! :)

Krutzifix 2016.04.12. 21:39:41

A leírásból számomra úgy jön le, mint amikor pl. egy USB-zsinórt feltekerek az ujjaim körül, majd a végét áthúzom a közepén, hogy ne tekeredjen le. Nos, valahogy úgy kell ezzel a sütivel is eljárni. Szerintem menni fog!

dius_mius 2016.04.12. 23:35:14

Most nézem csak...bocsánat az elütésekért, de délután rohantam és menet közben így sikerült. Előfordul néha, nem figyeltem csak gyorsan szerettem volna reagálni. :)

Ordy 2016.04.14. 06:32:48

Milyen vastagságúra kell nyújtani a tésztát és milyen hosszúságú csíkokat érdemese vàgni a csavaráshoz?

dius_mius 2016.04.14. 06:50:00

@Ordy: kb 50x30cm nagyságú legyen a tészta kinyújtas után. 2 cm-es csíkokat kell belőle vágni, "hivatalosan" a hosszabbik oldalából. Valójában attól függ, hogy milyen hosszú csíkokra van szükség, hogy ki mekkora csigákat szeretne. :)

Márta Szücs Pál 2016.05.04. 22:29:03

@dius_mius: Nekem tökéletes lett a csavarás. Szerintem érthető a leírás alapján is . Nagyon fincsi lett, holnap már sütöm másodszor!! Enyém kardamommal készült, mennyei!! :)

dius_mius 2016.05.04. 22:33:52

@Márta Szücs Pál: Ó de szuper, nagyon jó ezt olvasni! :) Örülök, hogy sikere van!
süti beállítások módosítása