diusmius

diusmius

Házi granola

2016. március 29. - dius_mius

20160329_121005.jpg

Szeretem a müzlit, főleg azokat a részeit, amik összeragadnak a méztől. A boltival annyi problémám van, hogy ki kell pöckölnöm belőle a mazsolát, mert azt utálom és így máris megöli az élményt a koncentráció, hogy nehogy ráharapjak a számomra undi mazsikra. Na meg persze sokkal jobb érzés a saját kis müzlimet rágcsálni, mert pontosan tudom, hogy miből mennyi van benne és abszolút természetes alapanyagokból készül. (amúgy ha ti éppen szeretitek a mazsolát, akkor bátran tegyetek a házi granolátokba minden további nélkül.:)) Nem utolsó sorban árban is sokkal inkább megéri otthon készíteni ezt a finomságot, ami gyors és jó kiadós adag lesz belőle - persze ez a müzlifogyasztási szokásaitoktól is függ, hogy meddig tart ki egy ilyen adag. Ha esetleg nagy mennyiségben pusztítjátok, akkor pláne megéri az otthoni verzió, mert valljuk be nem túl költséghatékonyak manapság a müzlik és a zabpelyhek, ár-érték arányban meg pláne felvetnek egy pár kérdést...na de ez egy másik történet. :)

Szóval a házi granola, annyiban különbözik amúgy az eddig emlegetett müzlitől, hogy ezt meg kell sütni. Vagy nevezzük inkább szárításnak nagy hőfokon, hiszen effektíve ez a lényege, hogy kicsit megkeményedjen, összeszáradjon és ropogós legyen a végeredmény.

Hozzávalók:

3 bögre zabpehely (aprószeműt használtam)
3 marék dió (darabolva)
1 marék hántolt napraforgómag
1 marék mogyoró (darabolva)
1/2 bögre olvasztott kókuszolaj
1/2 bögre méz vagy juharszirup
1/2 bögre kakaópor

picsart_1459254031196.jpgAz olvasztott kókuszolajat a mézet és a kakaóport összekeverjük egy tálban. Addig kell keverni, míg egynemű lesz a keverék. A mézet nem mértem ki külön bögrében, én három nagy evőkanálnyit használtam az előzőleg felolvasztott kókuszolajhoz. Míg az olvasztástól meleg az olaj addig viszonylag egyszerű kikeverni a mézzel és a kakaóval. Sűrű csokis masszát kell kapnunk amit ha ráöntünk a zabpelyhes magos keverékre akkor simán össze tudjuk forgatni. Én két részletben öntöttem rá a zabpehelyre a csokit és így tökéletesen jutott mindenhova.

Sütőpapírral bélelt tepsire lesz szükségünk és 170°C-ra előmelegített sütőre. Egyengessétek el a masszát a sütőpapíron úgy, hogy ne legyen túl vastag. Én két tepsit használtam, biztos, ami biztos.

Az előmelegített sütőben kb. 20 percig kell sütnötök, de azért figyeljetek, nehogy odaégjen. Mikor kész akkor hagyni kell kihűlni kicsit, majd összetörhetitek és mehet a tárolódobozba. Nekem ebből az adagból egy kb 3l-es műanyagdoboz tele lett...de attól félek ez nem sokáig marad így.

Szeressétek!

D.

20160329_120619.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://diusmius.blog.hu/api/trackback/id/tr488535762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitti Köbli 2016.04.03. 16:20:11

Kószoltam.Imádtam.Le is gyártom!:)
süti beállítások módosítása