diusmius

diusmius

Almás morzsasüti

Cukormentes Apple Crumble

2017. május 21. - dius_mius

img_20170521_205333_999.jpg

Ennek a sütinek az elkészítésénél mellőzve volt mindenféle esztétikai szempont és sokkal inkább dominált a praktikum. Sok almám volt itthon, amik már nem voltak a legszebbek és mivel nem szeretek élelmiszert eldobni/elpazarolni, úgy gondoltam egy pitébe még tökéletesek lehetnek. Igen ám de nem volt ihletem pitetésztát csinálni, így napokig tologattam ezt a projektet. Ma végre úgy döntöttem, hogy nem tűr több halasztást az ügy és kellőképp motivált voltam arra is, hogy leegyszerűsítsem a tészta részét a dolognak.Nem lett szép, de roppant tanulságos :)
(Petrának innen üzenem, hogy vééégre megcsináltam és az almák is ki tudták várni, még épségben.)

A recept abszolút érzésre alakult menet közben, de azért nagyjából leírtam a mennyiségeket, hogy tovább tudjam adni.:)

Hozzávalók:
Töltelék:
6-7 db alma
fahéj
egy pici víz

Tésztához:
100g zabliszt
50g zabpehely (aprószemű)
75g darált dió
fahéj
100g vaj
2-3 ek. méz
édesítő vagy barna cukor (ki hogy szereti inkább)

img_20170521_203152_502.jpg

Az almákat felkockázva fahéjjal és egy kis vízzel felteszem párolódni alacsony lángon. Ha szeretnétek, hogy jó édes legyen, tegyetek bele cukrot is - én nem tettem, elég volt az alma édessége. Ha egy kicsit összeesett, levehetitek a tűzről és tegyétek kicsit félre. Mikor kihűlt én aszalt gyümölcsöket szórtam még hozzá.

A vajat egy lábasban felolvasztottam és beleraktam a két kanál mézet majd jól elkevertem az édesítővel együtt. A tűzről levéve mehet bele minden száraz hozzávaló és egy fakanállal szépen elkeverhető. Ha túl ragacsosnak tűnik még a tészta akkor adjatok még hozzá lisztet (akár zab- vagy búzalisztet).

img_20170521_203036_176.jpg

Az almát egy korábban kókuszzsírral kikent sütőtálba tettem, eloszlattam és rámorzsoltam a tésztámat.

Takarék lángon vagy 175°C-on addig süssétek, míg szép aranybarnára nem pirul a morzsatészta.

Szeressétek!

D.

img_20170521_202732_761.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://diusmius.blog.hu/api/trackback/id/tr3512530493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása