diusmius

diusmius

Házi vajas kifli

Teljes kiőrlésű, tökmagos, napraforgómagos

2016. február 25. - dius_mius

20160225_153859.jpg

Már tegnap este kinéztem egy szimpatikus kifli receptet a nosalty-n, hogy ma reggel elkészíthessem az első házi vajas kiflijeimet. Már akkor eldöntöttem, hogy részben teljes kiőrlésű liszttel készítem és teszek bele magokat - imádom a tökmagos kenyeret és a pogikat is, úgyhogy ez adta magát.

Szóval az alaprecept linkje: 
http://www.nosalty.hu/recept/hazi-vajas-kifli-makuka-konyhajabol

És az én módosításaim...
Hozzávalók:
30 dkg búzaliszt
30 dkg teljes kiőrlésű liszt
3 dl tej
5 dkg élesztő
1 ek, cukor
2 tk. só
4 ek. vaj
1 marék hántolt napraforgómag
1 marék hántolt tökmag (kisebbre vágtam)

20160225_145613.jpg

Élesztőt fel kell futtatni a cukros langyos tejben. A lisztet a sóval és a magvakkal elkeveritek majd hozzáadjátok a vajat és az élesztős tejet. Szép cipót gyúrtok belőle és hagyjátok pihenni meleg helyen kb. fél órát.

Ha megkelt a tészta akkor 10 részre osztjuk (én legközelebb szerintem többre fogom, mert a teljes kiőrlésű liszt miatt tömörebbek lettek, így inkább a több kisebb kifli jobb ötletnek tűnik.) Egyenként kinyújtjátok és feltekeritek a kis kifliket és mehet a tetejére az olvasztott vaj.

180°C-on 20 percig sütjük (kicsit tovább hagytam) míg piros nem lesz. Csaltam kicsit és útközben megkentem még egyszer olvasztott vajjal majd pár perccel később felvert tojással, így tényleg szép színe lett.

Szeressétek!

D.

20160225_153950.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://diusmius.blog.hu/api/trackback/id/tr388419092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása