diusmius

diusmius

Kelesztés nélküli kalács

2016. március 28. - dius_mius

20160212_114715.jpg

Kissé elhanyagoltam a blogot az utóbbi időben sajnos, a szakdolgozatomat írtam helyette. Sütöttem ezt-azt, de semmi extra... Most viszont úgy gondoltam, megosztom veletek a hiperszuper gyors kalács receptemet. Hiszen ma még nincsenek nyitva a boltok, és kalács nélkül nem Húsvét ez a szép munkaszüneti nap.

Először az unokaöcsémnek és a keresztlányomnak készítettem el ezt a receptet, mert látogatóba jöttek és hát, szerettem volna valamivel kedveskedni nekik, ami nem feltétlenül csoki...Tök jól bevált a tervem, nyakon öntötték a kalácsszeleteket egy tonna baracklekvárral és hadd szóljon. :D

Hozzávalók:

70 dkg finomliszt (vagy keverhetitek bármilyen alternatív liszttel pl. teljes kiörlésűt és zablisztet)
fél csomag sütőpor
fél kk. só
3 ek. cukor
1 csomag vaníliás cukor
2,5 dl tej
1.5 dl napraforgóolaj (lehet kókuszolaj is)
4 dkg friss élesztő
2 tojás
20160212_115408.jpg

Az élesztőt a langyos tejben futtassátok fel. Amíg dolgozik az élesztő csak simán keverjétek össze egy tálban a lisztet, sót, sütőport, cukrot, vaníliás cukrot. Majd mehetnek bele a tojások, az élesztős "szmötyi" és az olaj. Dagasszátok hólyagosra és kész is. Nincs szükség további kelesztésre sem.

Személy szerint püspökkenyérformát szoktam kibélelni sütőpapírral, egész pontosan kettő darabot. 

A tésztát négy részre osztom és egyenként kicsivel hosszabb rudakat sodrok belőlük, mint a sütőforma. Kettőt egymásba tekerek és mehet a formába. Majd a másik kettővel ugyanez a helyzet. Kenjétek meg a tetejét tejjel felvert tojással és mehet is a sütőbe 180°C-ra kb 40 percre.

Csináltam már úgy is, hogy a rudakat kinyújtottam és megtöltöttem lekvárral majd feltekertem mint a kakaós csigát és csak ezután sodortam össze a két lekváros rudat. Amúgy meglehetősen tömör a tésztája miután nem kell keleszteni, így a két rúd elég kiadós adag.

Szeressétek!

D.

20160212_115344.jpg 

A bejegyzés trackback címe:

https://diusmius.blog.hu/api/trackback/id/tr348532094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása