diusmius

diusmius

Epres sajttorta

2016. március 31. - dius_mius

img_20160310_170452.jpg

Édesanya névnapjára készült először ez a szuper mascarponés csoda. Sosem csináltam korábban sajttortát, pedig a cukrászdai kínálatért odáig vagyok meg vissza, szinte mindenféle öntettel. Csoki-, karamell-, eperöntettel vagy bármilyen gyümölccsel egyszerűen látványnak is csoda. Tehát jött az ötlet, hogy ez lesz a család sütije a jeles alkalomra. Kerestem is egy receptet gyorsan a neten. Ilyenkor amúgy nálam abszolút a recept mellé beszúrt képek a mérvadóak, bár szerintem ezzel nem vagyok egyedül. Egyértelműen sokat segít a recept megítélésében, hogy látható a végeredmény - persze ha saját fotóról van szó, mert az azért sok esetben látszik, ha van egy kis turpisság az illusztrációban és sütistylist által komponált képek hivatottak népszerűsíteni Marika néni csodás családi receptjét...olyankor azért inkább megéri tovább kutakodni.

Egy szó, mint száz meglett a tökéletes recept a kép alapján. Mókás volt mert a barátnőmnek el is küldtem a blogról levadászott képet, hogy ez az aznapi kihívásom és már előre nevetek azon, hogy mennyire másképp fog festeni az én kreációm. Nos valóban másképp festett, de egyáltalán nem lett vállalhatatlan, ám roppant tanulságos volt az első próbálkozás. Ami az eperöntetet illeti legalábbis. Az eredeti receptben meggyes kulimász volt a torta dísze, de mivel kb egy héttel korábban eperre leltem valamelyik áruházban, ami teljesen megbabonázott, semmi esetre sem tértem volna le a saját sárga köves utamról, miszerint eperöntettel készítem. Na de lássuk a produkciót...

20160310_115858.jpg

Hozzávalók:
(24 cm-es tortaformában sütöttem)

Tészta:
20 dkg liszt
8 dkg porcukor
10 dkg vaj
1 kisebb tojás
késhegynyi sütőpor
egy csipet só

Krém:
50 dkg natúr krémsajt
50 dkg tejföl
2 evőkanál étkezési keményítő
20 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
3 tojás
1/2 citrom leve
egy csipet só

Öntet:
30-40 dkg eper felkockázva
kb 5 dkg cukor
zselatin vagy keményítő és víz

20160310_102738.jpg

Először keverjétek ki a krémet. Minden mehet egy tálba és hadd szóljon. Elkeverhetitek első körben a sajtot, tejfölt és a cukrokat majd jöhet a többi hozzávaló. Én bevallom egy kicsit megijedtem mikor végeztem a krémmel. Sokkal hígabb állagú volt, mint amire számítottam. Tényleg féltem tőle, hogy ez ugyan nem fog megsülni és reméltem, hogy mire végzek a tészta összegyúrásával talán egy kicsit sűrűbb lesz...persze nem lett, ugyan mitől is lett volna. De utólag már tudom, hogy pont így a tökéletes. 

Ezután jöhet a tészta. Ugyancsak egyetlen tálra lesz szükségünk és mindent egyben szépen össze kell dolgoznotok. Kész is.

Fogjatok egy csatos tortaformát, vagy amilyet preferáltok és az aljára vágjatok egy kört sütőpapírból az oldalát pedig egyszerűen vajazzátok ki. Lisztre ezúttal nem lesz szükség. Ha ez kész akkor a kinyújtott tésztát bele kellene varázsolnotok a formába úgy, hogy az alján és az oldalán is végig mindenhol ki legyen bélelve. Csak ügyesen. Én valahogy kezdem feladni, hogy egyszer egyben sikerül kinyújtanom majd egy laza könnyed mozdulattal beleengedni a formába és egyszerűen eligazgatni, mint a "nagyfilmekben", na persze. Bár egyébként egyre kevesebb darabból kell már összefoltoznom a "tésztaborítást".

Szóval a híg krém ebbe a formába kerül és megy a sütőbe, amit előmelegítettünk 180°C-ra. Kb. 40-50 percig sütjük. Ez idő alatt bőven ráérünk elkészíteni az epres öntetet és még ki is tudjuk hűteni. Egy kisebb lábosba öntitek a feldarabolt epret és a cukrot majd addig főzitek míg össze nem rottyan egy kicsit. Az eper elég sok levet fog engedni, de nem kell megijednetek, mert ezért jön majd hozzá a zselatin. Vagy használhattok vízben elkevert keményítőt is zselatin helyett, csak akkor mérsékelten adjatok hozzá plusz vizet, nehogy túl híg maradjon az öntet. 

Ha megsült a torta hagyjátok kihűlni és a kihűtött epret ezután oszlassátok el a tetején. Egy két epret díszítésként még rádobhattok a tetejére.

Szeressétek!

D.

20160310_121649.jpg

Eredeti recept: http://citromhab.blogspot.hu/2015/02/sajttorta.html

A bejegyzés trackback címe:

https://diusmius.blog.hu/api/trackback/id/tr278549522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása